Wednesday, May 4, 2011

Kenyataan Najib Tentang Kematian Osama Umpama Hina Islam

Oleh: solihinzubir

"Salam.. Kita lupakan seketika spekulasi yang mengatakan Osama Laden sebenarnya wujud atau tidak, meninggal atau masih hidup, watak rekaan Amerika, gambar super-impose mayat Osama atau apa saja. Samada dia wujud atau tidak, dia tetap dilabelkan sebagai pejuang Islam. Manakala puak kafir pula melabelkan Osama sebagai pengganas sekaligus menggambarkan yang umat Islam adalah pengganas yang wajib dilenyapkan di muka bumi.

Apa yang menyedihkan apabila Perdana Menteri kita, yang mana seorang pemimpin negara Islam, Dato' Seri Najib Tun Razak mengeluarkan kenyataan seperti di bawah :



"Datuk Seri Najib Razak berkata dunia akan lebih selamat dan aman berikutan kematian pemimpin pengganas Al-Qaeda, Osama bin Laden, dalam satu operasi oleh pihak keselamatan Amerika Syarikat bersama Pakistan di luar Islamabad hari ini." - Harian Metro

Kenyataan Najib tersebut seolah-olah menyokong Amerika dan Yahudi. Adakah Najib ni ejen Amerika atau Yahudi? Ada tak bukti yang peristiwa 9 November yang banyak mengorbankan orang awam tersebut didalangi oleh Osama? Sampai sekarang pun Amerika masih gagal membuktikan penglibatan Osama. Kenapa kita sebagai orang Islam perlu ikut rentak Amerika melabelkan Osama dan Al-Qaeda sebagai pengganas?

Adakah Osama bin Laden pemegang kunci keamanan dunia? Ungkapan Najib itu menggambarkan pejuang Islam adalah pengganas dan wajib dihapuskan kerana kewujudan mereka menyebabkan dunia huru-hara dan tidak aman. Rakyat Palestin kena bunuh disebabkan Osama Laden kah?

Yang nyatanya, Amerika dan Yahudi adalah penganas sebenar. Kerana Israel, ramai umat Islam Palestin ditindas dan dibunuh. Amerika pula telah banyak membunuh orang awam di Iraq, Afghanistan dan yang terbaru di Syria. Sebenarnya, puak kafir Amerika dan Yahudi Laknatullah itulah sepatutnya dihapuskan bagi menjamin keamanan dunia. Bukan Osama Laden seperti yang didakwa Najib.

Cuba kalu berani, Najib keluarkan kenyataan "Dunia akan lebih selamat kalau Israel dan Amerika dihapuskan".

Apa pendapat anda? Buang jauh-jauh fikiran anda mengenai politik. Baca entry ini sebagai seorang yang cintakan Islam. Berfikirlah secara rasional.


"Sesungguhnya, Solatku, Ibadatku, Hidupku & Matiku.....hanya kerana ALLAH TAALA..."

No comments:

Post a Comment