Sunday, September 4, 2011

Ini Dia Pengkhianat Negara Yang Sebenarnya!!!


Mat Indera ditahan dan betapa senyumnya talibarut British ni.

Heboh satu negara bila Mat Sabu memperakui Mat Indera yang menyerang balai polis Bukit Kepong sebagai wira dan anggota polis yang mempertahankan balai tersebut dianggap sebagai pengkhianat. Bagi Sk apa yang dikatakan oleh Mat Sabu adalah sejarah yang tepat biar pun yang menjadi polis British adalah dari kalangan orang Melayu.

Aku sudah lama mencadangkan agar mata pelajaran sejarah dikaji semula kerana ia telah diliwat dan di seleweng secukup-cukupnya oleh Umno dan para sejarawan kangkong yang menjadi pencacai dengan bantuan bapak kesayangan mereka (British). Tapi siapa kita untuk melakukannya dan kita cukup bersyukur kerana ianya telah dipanjangkankan oleh Abang Mat.

Yang cukup buat lawak ialah Timbalan Ketua Polis Negara yang baru sahaja memijak kepala pegawai polis yang lebih kanan untuk jawatan TKPN. aku pun tahu tahu macam mana merit kekananan pegawai polis telah diselewengkan oleh Umno kerana mengangkat Ketua Polis Selangor sebagai TKPN kerana jika mengikut kedudukkanya, ada 5-8 pegawai yang lebih kanan daripada beliau untuk jawatan TKPN. Beliau menyuruh Mat Sabu belajar semula tentang sejarah atau beliau sendiri yang buta sejarah kerana lama sangat jadi pencacai Umno..

Timbalan KPN buta sejarah kerana Dia mengikut sejarah ke polisi yang diadun oleh penjajah British sejak penubuhannya lebih 150 tahun yang lalu. dia ni sepatutnya mengikut sejarah ke polisi selepas Malaya mencapai kemerdekaan 54 tahun yang lepas, itu pun kalau dia betoi-betoi berguru dengan sejarawan yang betoi dan bukannya sejarawan pencacai kangkong yang sedia ada sekarang nih.

Aku tak sangka kat Malaysia ini ramai prof-prof yang masih bongok tentang sejarah atau sekadar menjadi pengampu Umno untuk kesenangan dunia.
Anak emas penjajah, Dato OnnMelayu yang menyuruh penjajah British mengharamkan parti yang berjuang atas dasar Islam.
Melayu yang pernah mengucapkan bahawa undang-undang Islam sudah lapuk. Tunku Abdul Rahman bukan bapa kemerdekaan kerana dia lebih suka Malaysia berada dibawah pemerintahan British.
Hangpa ambil sebagai contoh semasa Dato Onn menjadi Menteri Besar JohoQ yang mana kata-kata terkenalnya iaitu, 'hubaya, hubaya, bahaya dari gunung'. Kata-kata sakti itulah yang membawa kepada pengharaman parti Hisbul Muslimin dan para pemimpinnya pula ditahan termasuklah Ustaz Abu bakar Baqir.
 
Jasad Tok Janggut.
Jasad Tok Janggut digantung selama dua hari selepas diarak mengelilingi Kota Bahru. Hangpa agak mata-mata kat sebelah tu bangsa apa...!!!!Orang Puteh ka???
Antara Melayu yang menjadi talibarut British yang membunuh Tok Janggut. Bagi Umno , inilah wira-wira mereka dan mungkin juga mengikut takrif TKPN.

Tok Janggut pula dituduh sebagai pengkhianat oleh pihak istana Kelantan atas desakan penjajah British dan beliau sendiri syahid ditembak mati oleh sekumpulan tentera talibarut British yang mana bangsa Melayu pun menganggotainya. Selepas dibunuh, mayatnya di arak sampai ke Kota Bahru dan digantung dengan kepala ke bawah selama dua hari. Dikatakan yang jasadnya terputus dua setelah ditembak bertubi-tubi oleh para tentera British selepas dua hari digantung. Melayu talibarut juga turut serta menembak mati Tok Janggut inilah yang disanjung oleh Umno sebagai wira.

Hangpa bukan main lagi mempropagandakan isu Mat Indera sebagai pengkhianat sedang Umnolah pengkhianat total bagi rakyat Malaysia. Mat Indera berperang sebelum Malaya merdeka dan para pemimpin elit Umno pulalah adalah pegawai kesayangan British. Umno dengan slogan 'Hidup Melayu' tetapi KMMM dan Hisbul Muslimin pula dengan slogan 'Merdeka', jadi hangpa fikir sendiri la siapa pengkhianat dan siapa pula wira.
 

Aku nak tanya Karpal Singh yang Hang bising-bising apa sai..!!!! Mungkin kerana spesis hang yang pakai Sarban paling ramai menjadi tentera upahan penjajah British dan kerana itulah hang bising-bising. Mengikut data sejarah, bangsa sikh yang paling ramai menjadi mata-mata dan tentera untuk menjaga kepentingan 'Kerbau Balau' (British) dan ini adalah fakta. aku tidak menuduh semua bangsa tersebut tetapi hangpa boleh baca sejarah India tentang perkara ini tetapi majoritinya yang menentang pemerintah British di India.Mungkin datonk moyang si karpal singh ni jadi barua british kott..tu yang dia kalut tahap gila meroyan tu.....Sk akan sentiasa merujuk dengan sejarawan muda yang bukan sejarawan kangkong yang bernama Prof Dr Naim Hassin.


"Sesungguhnya, Solatku, Ibadatku, Hidupku & Matiku.....hanya kerana ALLAH TAALA..."

No comments:

Post a Comment